Головна » Статті » Матеріали до уроків правознавства

Захист прав споживачів.З чого розпочинати захист своїх прав
<
Повідомте продавця про недолік товару
.
Для цього складіть заяву в двох екземплярах. Один передайте продавцю, а на другому попросіть його зробити відмітку про отримання вашої заяви. Якщо продавець відмовляється приймати заяву чи ставити свій підпис на вашій копії відправте заяву заказним листом з повідомленням про вручення. Отримавши заяву, продавець повинен повідомити Вас про свої наміри, чи з приводу висунутих вами вимог.
Якщо продавець не дає відповіді або його відповідь Вас не влаштовує, звертайтесь в Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Івано-Франківській області, м. Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 15, тел.: 2-48-66. Державший захист прав споживачів
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про захист прав споживачів" захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарне-епідеміологічний нагляд, органи місцевого самоврядування, а також суди.
Дня звернення в Інспекцію з питань захисту прав споживачів складіть письмове звернення. Це може бути заява чи скарга.
Заява-звернення з проханням про сприяння в реалізації закріплених діючим законодавством за конкретним суб'єктом прав та інтересів.
Скарга-звернення з вимогою про відновлення прав і захист законодавчих інтересів.
В письмовому зверненні потрібно вказати:
• куди і до кого ви звертаєтеся: назва, адреса органу, посадова особа, в повноваження якої входить вирішення вашого питання;
• ваше прізвище, ім'я, по-батькові;
• місце вашого проживання;
• суть піднятого питання, конкретні пропозиції, прохання чи вимоги;
• підпис і дата.
Закон України "Про звернення громадян" зобов'язує службовців дати відповідь на Ваше звернення в чітко встановлені терміни:
негайно до 15 днів (якщо питання не потребує додаткового вивчення);
на протязі місяця (стандартний термін);
до 45 днів (у складних випадках) - про це Вам повинні повідомити особисто.
За необхідністю, управління може, якщо необхідно - запросити додаткові до заяви документи чи направити працівників на місце перевірки. Про своє рішення по Вашому питанню Вас повинні повідомити. Відмова в задоволенні вимог повинна бути обов'язково мотивованою.
Звернення в суд
Якщо звернення до особи, що здійснила порушення ваших прав і в органи державної влади не дали результатів, але Ви як і раніше впевнені, що Ви праві, останньою інстанцією, що вирішує суперечливі питання захисту прав споживачів є суд.
Споживачі мають право за своїм вибором подати позов до суду:
> за місцем свого проживання;
> за місцем знаходження відповідача;
> за місцем завдання шкоди;
> за місцем виконання договору (якщо він укладався).
Позовна заява повинна містити:
• Найменування суду.
• Ім'я (найменування) позивача, його місце проживання чи місце знаходження, поштовий індекс, телефон.
• Зміст позовних вимог.
• Ціну позову стосовно вимог майнового характеру.
• Викладення обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
• Надання доказів, що підтверджують кожну обставину, наявність передумов для звільнення від наведення доказів.
• Перелік доданих до заяви документів.
• Дату подання та підпис позивача.
При задоволенні ваших вимог суд одночасно вирішує питання про відшкодовування моральної (немайнової) шкоди, завданої Вам товаром, якщо такі вимоги будуть зазначені в заяві.
Важливо! Споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
Категорія: Матеріали до уроків правознавства | Додав: Віка (19.01.2015)
Переглядів: 329 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar