Головна » Статті » Матеріали до уроків правознавства

Захист прав споживачів. Як обміняти товар належної якості.
Стаття 9 Закону України "Про захист прав споживачів"
передбачає право споживача на обмін товару належної якості. Споживач має право протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, обміняти непродовольчий товар, якщо:
• товар не підійшов за формою, габаритами, кольором, фасоном, розмірами;
• товар не вживався;
• збережені: товарний вигляд, споживчі властивості товару;
• наявні пломби, ярлики, розрахунковий документ.
Це правило не розповсюджується на:
продовольчі товари
,
лікарські препарати та засоби;
предмети сангігієни,
а також непродовольчі товари
:
білизну; рукавиці; панчішно-шкарпеткові вироби; зубні щітки; гребінці; мундштуки; предмети для гоління; парфюмерно-косметичні вироби; товари в аерозольній упаковці; тканини і килимові вироби метражні; пір'яно-пухові вироби; корсетні товари; дитячі м'які та надувні іграшки; ювелірні вироби з дорогоцінних металів; вироби з янтарю; світлочутливі товари; друковані видання; лінійний та листковий металопрокат; трубну продукцію; деякі будматеріали і скло; аудіо-, відеокасети, диски; товари для немовлят; інструменти для манікюру, педикюру; вироби з натурального та штучного волосся.
Виробник чи продавець несуть відповідальність за роботу товару протягом всього гарантійного терміну. Згідно ст. 8 Закону "Про захист прав споживачів", якщо Ви помітили недоліки придбаного товару на протязі гарантійного терміну, Ви маєте право на:
• безплатне усунення недоліків товарів у розумний строк;
• пропорційного зменшення його ціни;
• відшкодування витрат на усунення недоліків товару;
Споживач має право пред'явити тільки одну із перелічених вимог, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу.
У разі виявлення протягом гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або, виробника:
• розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
• вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
По закінченню гарантійного терміну покупець має право висунути вимоги продавцю протягом визначеного терміну придатності, а якщо він не встановлений - на протязі 10 років, якщо в товарі були виявлені суттєві недоліки, допущені з вини виробника.
Якщо під час гарантійного терміну необхідно визначити причини втрати якості товару, продавець зобов'язаний протягом триденного терміну з дня отримання від споживача письмової заяви, організувати проведення експертизи товару. Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо в результаті експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару (робіт, послуг) споживачу внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання, транспортування, дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню і споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, що виконує його функції") витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець) мають право оскаржити висновки експертизи в судовому порядку
.
Важливо! При гарантійному ремонті гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті. Час рахується з дня звернення споживача з вимогою про усунення недоліків. При обміні товару його гарантійний строк обчислюється від дня обміну.
Важливо! Продаж товарів, строк придатності яких минув, а також товарів на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, забороняється.
Згідно ст.16 Закону України "Про захист прав споживачів" шкода завдана життю, здоров'ю або майну споживача дефектною продукцією або продукцією неналежної якості підлягає відшкодуванню в повному обсязі, якщо законодавством не передбачено більш високої міри відповідальності.
Категорія: Матеріали до уроків правознавства | Додав: Віка (19.01.2015)
Переглядів: 602 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar