Головна » Статті » Матеріали до уроків правознавства

Захист прав споживачів.Інформація про товар (роботу, послугу)
Інформація про товар (роботу, послугу)
Інформація може переконати нас купити товар чи застерегти від покупки. Уважно ознайомившись з інформацією про товар (роботу, послугу), ми забезпечуємо свою безпеку й уникаємо багатьох проблем. Знати все необхідне про товар, який ми купуємо, - одне із наших основних прав.
Що таке інформація?
Інформація - це відомості, повідомлення, дані про товари (роботи, послуги). Інформація повинна бути повною, достовірною і своєчасною.
Важливо! Інформація повинна бути надана до того, як ми придбали товар(роботу, послугу).
Згідно ст. 15 Закону України "Про захист прав споживачів" інформація про продукцію повинна містити:
> назву товару, найменування або відтворення знаку для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
> найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;
> дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а
також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;
> відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативне - правовими актами та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
> позначку про наявність у її складі; генетично модифікованих компонентів;
> дані про ціну (тариф), умови та правила продукції;
> дату виготовлення;
> відомості про умови зберігання;
> гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
> правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
> строк придатності (служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
> найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
Важливо! Стосовно продукції, яка підлягає обов'язковій сертифікації, споживачеві повинна надаватись інформація про її сертифікацію.
Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).
Де можна отримати інформацію про товар (роботу, послугу)?
• У супровідній документації, що додається до продукції.
• У маркуванні на упаковці чи етикетці продукції.
• На ціннику (меню, прейскуранті).
• На чеку чи квитанції.
• В гарантійній документації.
• В інструкції з експлуатації.
Інформація про продукцію може бути розміщена у місцях, де вона реалізується, а також за згодою споживача доводиться до нього за допомогою засобів дистанційного зв'язку.
В інформації на ціннику товару повинні бути вказані:
• назва товару;
• кількість і одиниця виміру;
• ціна.
Якщо порушується право на інформацію, Ви не маєте можливості отримати повну інформацію про товар, який хочете придбати.
Якщо на упаковці, ціннику чи в іншій документації до товару відсутня необхідна інформація, напишіть про це в Книгу відгуків пропозицій підприємства і залиште свою адресу. Протягом тижня Вам повинні дати письмову відповідь щодо результатів прийнятих заходів. Якщо відповіді не буде, зверніться в Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Івано-Франківській області
.
Ви придбали товар, користуючись недостовірною інформацією.
Якщо на ціннику була вказана одна ціна, а в чеку - інша, вимагайте від продавця документи, що підтверджують встановлення ціни. Це можуть бути рахунки-фактури, накладні, книги прийому товару, акти інвентаризації, описи-акти уцінки. Продавець зобов'язаний пред'явити їх покупцю для ознайомлення. Якщо виявиться, що цінник був складений невірно. Ви можете вимагати повернути Вам різницю чи відмовитися від придбання товару.
Якщо через якийсь час виявилося, що придбаний товар не має необхідних Вам властивостей, вказаних в інформації про нього Вам повинні відшкодувати збитки. Але, якщо недостовірна інформація про товар не впливає на його властивості, збитки відшкодовуватися не повинні. Наприклад, Ви купили товар, про який в інформації вказано, що він вироблений в Японії. Потім виявилось, що його збір проводився в Малайзії. Вам відшкодують вартість телевізора, тільки якщо Ви доведете, що в результаті придбання телевізора, зібраного в Малайзії, Ви позбавлені якихось необхідних його властивостей.
Недостовірна чи неповна інформація про товар (роботу, послугу) спричинила шкоду вашому життю, здоров'ю чи майну.
Ви маєте право вимагати відшкодування збитків навіть, якщо товар (робота, послуга) був придбаний не вами. Наприклад, при загоранні телевізора шкода заподіяна не лише власнику телевізора, але й майну сусідів. Сусіди мають право на відшкодування збитків виробником.
Важливо! Розглядаючи справу про відшкодування збитків, спричинених недостатньо повною інформацією про товар (роботу, послугу), суд буде виходити з відсутності у споживача спеціальних знань про властивості товару (роботи, послуги). Наприклад, якщо придбаний вами телефон перестав працювати через високу вологість у приміщенні, а в інструкції обмеження по вологості не вказані, витрати по ремонту телефону буде здійснювати магазин.
Категорія: Матеріали до уроків правознавства | Додав: Віка (19.01.2015)
Переглядів: 1452 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar