Головна » Статті » Матеріали до уроків правознавства

Проект "Думай глобально, дій локально!"

"Що може один ? Любити.

Що може один ? Сад посадити.

Що може один ? Світ змінити!”

 

Ж.-І.Кусто

 

 

Освітній проект

Думай глобально, дій локально!”

 

Автори:правовий гурток “Варта” ЗШ№16 м.Івано-Франківська.

Проблема:

1.За останні 100 років людство в 1000 разів збільшило швидкість пересування в просторі, в 1000 разів використання енергетичних ресурсів, у 7 000 000 разів військову могутність , у сотні мільйонів разів швидкість зв'язку, обміну інформацією.

Водночас,людство виробляє відходів у 2000 разів більше, ніж решта біосфери!

2. За статистичними даними одна людина створює приблизно 400кг відходів на рік. Сім'я з 4-х чоловік 1600 кг!

3. Тільки в Івано-франківській області щороку утворюється 760 000 т побутових відходів, які захороняються на 27 полігонах площею 83 га. Більшу частину відходів складає використана тара та упаковка, тобто полімери, макулатура, чорні та кольорові метали, дерево, склобій — те, що можна використати у якості вторинних матеріалів та енергетичних ресурсів.

4.Низький рівень екологічної свідомості громадян України демонструють пластикові пляшки, обгортки недопалки, що трапляються на кожному кроці. З кожним днем їх кількість зростає.

 

 

Мета:

1. Сприяти формуванню високого рівня екологічної свідомості учнів, громадянських компетентностей,

2. Розвивати навички самостійно здобувати нову інформацію,аналізувати її, критично мислити , використовувати міжпредметний підхід у дослідженні проблеми, шукати нові нестандартні підходи у вирішенні проблемних завдань; формувати навички участі та управлінні у територіальних громадах, спрямованих на задоволення суспільних потреб.

3.Створювати основи здоров’язберігаючого середовища, сприяти впровадженню екологіза-

ції освіти .

4.Забезпечувати особистісний розвиток людини згідно з її індивідуальними задатками, здібностями, потребами на основі навчання упродовж життя згідно вимог Національної стратегії розвитку освіти в Україні .на 2012–2021 роки.

 

Продукт:

1.Основні навички екологічної свідомості та культури.

2.Запровадження на території школи та у родинах навички сортування сміття та їх вторинної переробки.

 

Завдання:

1.Дослідити проблему на світовому і місцевому рівні.

2. Вивчити світовий досвід реалізації питання.

3. Поширювати інформацію з реалізації питання.

4. Запровадити в школі технології екологічного збору сміття, на уроках використовувати елементи вторинної переробки відходів.

 

Етапи проекту

І. Підготовчий.

1. Визначити проблему, мету, завдання.

2. Сформувати команду учасників проекту.

3.Встановити контакти з громадськими організаціями та місцевими органами влади.

4.Здійснити нормативно-правове забезпечення проекту.

 

ІІ. Проектний.

1.Формування команд

Команда А (організатори, координатори проекту: вчителі правознавства, біології, географії, хімії, педагог-організатор, психолог, адміністрація школи, батьківський актив).

Команда Б (дослідники:учні)

Команда В ( представники громадських організацій та органів місцевого самоврядування)

2. Конкретизація завдань кожної групи :

- група А ініціює проект, організовує діяльність учасників проекту :

*проведення тематичних виховних годин, соціологічних опитувань, інтерактивних ігор , тижнів екології;

*виявити учнів з активною громадською позицією, залучити їх до дослідницької діяльності проблемного питання; за підтримки психолога та соціального педагога долучити дітей соціально незахищених категорій;

*залучити представників батьківського активу, які співпрацюють з громадськими і благодійними організаціями міста;

*залучити представників державних, громадських організацій, засобів масової інформації;

*організувати діяльність кожної групи;

*поширювати ідеї проекту серед учнів школи.

- група Б досліджує проблемне питання:

*частина групи проводить дослідження інтернет - ресурсів (статті, статистичні дані);

*частина групи досліджує нормативно-правову базу проблемного питання;

*частина групи організовує фотовиставку на тему «Думай глобально, дій локально: Івано-Франківськ»;

*частина групи досліджує діяльність світових , громадських організацій міста;

*підгрупи створюють відповідні презентації;

* група проводить зустріч з представниками організацій, залучає , в першу чергу батьків та колишніх випускників нашої школи;

*група проводить засідання круглого столу і визначає найбільш прийнятні напрямки і форми співпраці з організаціями та органами місцевого самоврядування.

- група В співпрацює з учнями - учасниками проекту:

*проводять зустріч з учасниками проекту;

*ознайомлюють з історією виникнення проблемного питання у світі та місті, напрямками діяльності.

 

3. Створення переліку заходів із реалізації проекту,

ресурсів, формування очікуваних результатів.

 

Захід

Дата

Ресурси

Виконавці

Очікувані результати

1.

Засідання круглого столу: організація діяльності проекту.

вересень

Канцтовари учасників, ІТ.

Учасники проекту

Визначити мету, завдання

2.

Соціологічні опитування

вересень

Канцтовари учасників, ІТ.

Соціальний педагог, команда Б

Визначити рівень екологічної свідомості учнів школи.

3.

Дослідження екологічної проблеми

Вересень-листопад

Канцтовари учасників, ІТ.

Команда Б, вчителі-предметники з команди А

Дослідити масштаби проблеми на світовому та регіональному рівні.

4.

Дослідження нормативно-правової бази.

Вересень-листопад

Канцтовари учасників, ІТ.

Команда Б, вчителі правознавстваи з команди А

Дослідити нормативно-правову базу (екологія, місцеве самовряду

вання)

5

Засідання круглого столу

Вересень-листопад

Канцтовари учасників, ІТ.

Представники органів місцевого самоврядування та громадсь

ких організацій

Вивчити основні напрямки діяльностіорганів місцевого самоврядування та громадсь

ких організацій

6.

Засідання круглого столу

Листопад

Канцтовари учасників, ІТ.

Команда А, Команда Б

Моніторинг організаційного етапу проекту

 

7.

Проведення тематичних виховних, інтерактивних ігор, екскурсій на сміттєзвалища міста.

Протягом навчального року

Батьківські кошти

Учасники проекту, учні школи

Усвідомлення суті проблеми та шляхів її вирішення

8.

Екологічні експедиції

Протягом навчального року

Матеріаль

на база Екологічної станції

Учасники проекту, Екологічна станція

Перші навички екологічно

го збору сміття

9.

Фотовиставки “Думай локально, дій глобально: Івано-Франківськ”

Грудень-січень

Кошти учасників

Учасники проекту

Візуалізація проблеми у нашому місті та шляхи її подолання

10

Конкурс на кращий відеоролик “Думай локально, дій глобально!”

Протягом навчального року

Кошти учасників

Учні

Візуалізація проблеми та шляхи її подолання

11.

Круглий стіл за участі представників програми “Сталого розвитку”

Грудень-січень

Канцтовари учасників, ІТ.

Учасники проект,представників програми “Сталого розвитку”

Вивчення шляхів подолання проблеми.

12.

Організація екологічного збору сміття в школі

Січень-Червень

Кошти благодійного фонду школи

Учасники проекту

Придбати відповідні контейнери (відра), встановити контроль за дотрима-

нням збору сміття

13.

Організація вторинної переробки сміття. Конкурс творчих робіт з матеріалів вторинної переробки. Боротьба з поліетиленом.

Січень-Червень

Одяг старий, PET

Учасники проекту, учні школи, вчителі-предметники

На уроках трудового навчання — пошиття стильних екоторбинок. Домовитися з фірмами, які перобляютьPET.

Показати, як можна використовувати старі речі.

14

Організація вторинної переробки сміття. Харчові відходи. Хліб.

Січень-Червень

Залишки їжі з їдальні

Учасники проекту, учні школи, вчителі-предмет

ники

Приготування та використання компосту. Особлива увага до хліба!(мінімізува-

ти його залишки)

15.

Організація вторинної переробки сміття.Папір.

Січень-Червень

Сміття

Учасники проекту, учні школи, бібліотекар.

Організува-

ти систематичну здачу макулатури

16.

Круглий стіл

Травень

Канцтовари учасників, ІТ.

Учасники проекту

Моніторинг проекту, соціологічні досліджен-

ня, корекція

17.

Екотиждень “Думай локально, дій глобально: Івано-Франківськ”

Червень

Канцтовари учасників, ІТ, конкурсні роботи

Учасники проекту, учні

Підсумки:досягнення та виклики.

 

4. Координація та контроль дій учасників проекту.

 

ІІІ. Узагальнюючо — підсумковий етап.

1.Обробка результатів.

2. Звітування.

3. Підсумки

 

Місце реалізації: ЗШ№16

Форма проекту: програма.

Масштаб: мульти.

Рівень проекту:на рівні окремих освітніх структур.

Тривалість: середня.

Складність: середня.

Спрямування: науково-дослідницький, освітній, творчий, практично-прикладний.

Ресурси: кошти учасників і благодійного фонду школи.

 

 

Моніторинг:

-сильні сторони внутрішньої сторони :приклад світової спільноти, прагнення України до європейських стандартів;

- слабкі внутрішні сторони : низький рівень громадської активності;

- можливості зовнішньої сторони: співпраця з органами місцевого самоврядування, громадськими та міжнародними організаціями,

- загрози, небезпеки, які виходять із зовнішньої сторони : дотримання санітарно-гігієнічних норм.

 

 

Категорія: Матеріали до уроків правознавства | Додав: Віка (21.01.2015)
Переглядів: 447 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar