Головна » Статті » Матеріали до уроків правознавства |
"Що може один ? Любити. Що може один ? Сад посадити. Що може один ? Світ змінити!”
Ж.-І.Кусто
Освітній проект “Думай глобально, дій локально!”
Автори:правовий гурток “Варта” ЗШ№16 м.Івано-Франківська. Проблема: 1.За останні 100 років людство в 1000 разів збільшило швидкість пересування в просторі, в 1000 разів використання енергетичних ресурсів, у 7 000 000 разів військову могутність , у сотні мільйонів разів швидкість зв'язку, обміну інформацією. Водночас,людство виробляє відходів у 2000 разів більше, ніж решта біосфери! 2. За статистичними даними одна людина створює приблизно 400кг відходів на рік. Сім'я з 4-х чоловік 1600 кг! 3. Тільки в Івано-франківській області щороку утворюється 760 000 т побутових відходів, які захороняються на 27 полігонах площею 83 га. Більшу частину відходів складає використана тара та упаковка, тобто полімери, макулатура, чорні та кольорові метали, дерево, склобій — те, що можна використати у якості вторинних матеріалів та енергетичних ресурсів. 4.Низький рівень екологічної свідомості громадян України демонструють пластикові пляшки, обгортки недопалки, що трапляються на кожному кроці. З кожним днем їх кількість зростає.
Мета: 1. Сприяти формуванню високого рівня екологічної свідомості учнів, громадянських компетентностей, 2. Розвивати навички самостійно здобувати нову інформацію,аналізувати її, критично мислити , використовувати міжпредметний підхід у дослідженні проблеми, шукати нові нестандартні підходи у вирішенні проблемних завдань; формувати навички участі та управлінні у територіальних громадах, спрямованих на задоволення суспільних потреб. 3.Створювати основи здоров’язберігаючого середовища, сприяти впровадженню екологіза- ції освіти . 4.Забезпечувати особистісний розвиток людини згідно з її індивідуальними задатками, здібностями, потребами на основі навчання упродовж життя згідно вимог Національної стратегії розвитку освіти в Україні .на 2012–2021 роки.
Продукт: 1.Основні навички екологічної свідомості та культури. 2.Запровадження на території школи та у родинах навички сортування сміття та їх вторинної переробки.
Завдання: 1.Дослідити проблему на світовому і місцевому рівні. 2. Вивчити світовий досвід реалізації питання. 3. Поширювати інформацію з реалізації питання. 4. Запровадити в школі технології екологічного збору сміття, на уроках використовувати елементи вторинної переробки відходів.
Етапи проекту І. Підготовчий. 1. Визначити проблему, мету, завдання. 2. Сформувати команду учасників проекту. 3.Встановити контакти з громадськими організаціями та місцевими органами влади. 4.Здійснити нормативно-правове забезпечення проекту.
ІІ. Проектний. 1.Формування команд Команда А (організатори, координатори проекту: вчителі правознавства, біології, географії, хімії, педагог-організатор, психолог, адміністрація школи, батьківський актив). Команда Б (дослідники:учні) Команда В ( представники громадських організацій та органів місцевого самоврядування) 2. Конкретизація завдань кожної групи : - група А ініціює проект, організовує діяльність учасників проекту : *проведення тематичних виховних годин, соціологічних опитувань, інтерактивних ігор , тижнів екології; *виявити учнів з активною громадською позицією, залучити їх до дослідницької діяльності проблемного питання; за підтримки психолога та соціального педагога долучити дітей соціально незахищених категорій; *залучити представників батьківського активу, які співпрацюють з громадськими і благодійними організаціями міста; *залучити представників державних, громадських організацій, засобів масової інформації; *організувати діяльність кожної групи; *поширювати ідеї проекту серед учнів школи. - група Б досліджує проблемне питання: *частина групи проводить дослідження інтернет - ресурсів (статті, статистичні дані); *частина групи досліджує нормативно-правову базу проблемного питання; *частина групи організовує фотовиставку на тему «Думай глобально, дій локально: Івано-Франківськ»; *частина групи досліджує діяльність світових , громадських організацій міста; *підгрупи створюють відповідні презентації; * група проводить зустріч з представниками організацій, залучає , в першу чергу батьків та колишніх випускників нашої школи; *група проводить засідання круглого столу і визначає найбільш прийнятні напрямки і форми співпраці з організаціями та органами місцевого самоврядування. - група В співпрацює з учнями - учасниками проекту: *проводять зустріч з учасниками проекту; *ознайомлюють з історією виникнення проблемного питання у світі та місті, напрямками діяльності.
3. Створення переліку заходів із реалізації проекту, ресурсів, формування очікуваних результатів.
4. Координація та контроль дій учасників проекту.
ІІІ. Узагальнюючо — підсумковий етап. 1.Обробка результатів. 2. Звітування. 3. Підсумки
Місце реалізації: ЗШ№16 Форма проекту: програма. Масштаб: мульти. Рівень проекту:на рівні окремих освітніх структур. Тривалість: середня. Складність: середня. Спрямування: науково-дослідницький, освітній, творчий, практично-прикладний. Ресурси: кошти учасників і благодійного фонду школи.
Моніторинг: -сильні сторони внутрішньої сторони :приклад світової спільноти, прагнення України до європейських стандартів; - слабкі внутрішні сторони : низький рівень громадської активності; - можливості зовнішньої сторони: співпраця з органами місцевого самоврядування, громадськими та міжнародними організаціями, - загрози, небезпеки, які виходять із зовнішньої сторони : дотримання санітарно-гігієнічних норм.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 447 | |
Всього коментарів: 0 | |