Головна » 2015 » Березень » 23 » Успіх як життєвий пріритет творчої особистості
00:14
Успіх як життєвий пріритет творчої особистості
Мета>- проаналізувати та систематизувати науково-педагогічне та психологічне підґрунтя успіху особистості;
- сформувати засади « ситуації успіху» школа - вчитель – учень;
- сприяти зростанню потреби в успіху , як тенденційної складової національного, соціально-економічного та культурного зростання суспільства.
Зміст
1. Вступ. Аналіз анкетування та моніторинг успішності учнів 9-10 класів.
Вчені вивели гіпотезу : за зростанням потреби успіху у суспільстві можна передбачити тенденцію національного, соціально-економічного та культурного зростання.
Успіх – це вдала діяльність, досягнення значимих результатів, суспільне визнання особистості. Абсолютна чемпіонка світу з ковзанярства Віра Бриндзей, захисник «Карпат», ЦСК А, «Динамо», Тарас Шулятицький, чемпіон світу з бодібілдингу та фітнесу Валерій Хашалов, доцент Прикарпатського університету ім..В.Стефаника Тарас Гой - видатні українці, випускники нашої школи.
В кожного з нас свої орієнтири, критерії успішності. За результатами анкетування : - 70% учнів вважають, що школа сприяє у досягненні успіху; - 60% нинішніх успіхів у житті учнів полягають у школі, гуртках, секціях; - 77% учнів вважають , що їх успіх залежить від власних здібностей, волі та вмінь ; - здоров’я, справжнє кохання, щаслива сім’я, можливість реалізувати та розвивати свої здібності – так бачать складові життєвого успіху наші старшокласники; - чітко визначити мету й наполегливо йти до неї, вміти користуватися обставинами для втілення в життя своєї мрії, реалізувати свої здібності, самовдосконалюватися, оволодіти знаннями, яких навчають у школі – так уявляють шляхи досягнення успіху учні 9-10 класів.
Успіх учня невід’ємний від успіху вчителя.( таблиця «Переможці олімпіад, конкурсів 2014-2015 рр.»)
Потреба в успіху спонукає людину шукати нові способи застосування енергії, здібностей та сил,якщо оточуючі заохочують успішність такого пошуку. Тому головна мета освітнього простору створити «ситуацію успіху» на рівні школа-вчитель-учень.
2.Школа – осередок успіху.
Сучасне суспільство бачить основне підґрунтя розвитку успішного потенціалу в школі, учителях. Успіх діяльності вчителя невід’ємний від процвітання школи в цілому , у якій він працює , і, навпаки, секрети успіху містяться у системі принципів, які складаються у процесі функціонування установи. Науковці та практики вивели основні принципи успішної установи, організації :
1)сильне переконання, що веде до поставленої мети; 2)етичні цінності, що сприймаються працівниками; 3)політика повної зайнятості (довічний найм); 4)особисте стимулювання; 5)єдиний статус всіх працівників; 6)повага до особистості (офіційно визнана віра в індивідуальність); 7)висока культура.
3. Учитель – скульптор людини.
Вчені сформували основні компоненти успіху професіонала :
• Готовність нести відповідальність за свої рішення .
• Вміння поставити мету і досягти її власними зусиллями .
• Схильність до помірного ризику, ставки на власні знання і вміння, а не на випадок свої рішення .
• Вміння за кожним рішенням бачити конкретний результат .
Наша мета – упішний випускник:
1. Висока мораль.
2. Усвідомлена громадянська позиція.
3.Готовність до свідомого професійного самовизначення.
4.Здатність до постійної самоосвіти.
5.Цілеспрямованість і наполегливість.
6.Турбота про особисте фізичне здоров’я.
7.Культура спілкування.
8.Володіння новими технологіями.
9.Успішна адаптація до змін навколишнього середовища.
10.Готовність до самостійного розв’язання життєвих проблем.
Для досягнення цієї мети ми повинні створити єдиний простір навчання , виховання, розвитку і самореалізації успішної особистості та мобілізувати традиції сімейного виховання
1) використовувати інтерактивні форми навчання, де учні та вчителі є рівнозначними і рівноправними суб’єктами навчального процесу , де учні вчаться бути демократичними , критично мислити , приймати продумані рішення;
2) використовувати інформаційні технології, а саме, комп’ютерне забезпечення уроків, організація індивідуальних та групових робіт з використанням інтернет мережі;
3) використовувати проектні методики – як найвдаліший метод розвитку креативності учнів, дослідницької роботи ;
4) профільне навчання : стистика доводить , що 87%-92% учнів обирають точні науки, 10%-14% - предмети суспільно-гуманітарного циклу;
5)позакласна робота: залучення дітей до гурткової роботи, допомогти знайти «справу усього життя». Чим скоріше вона знайде таку справу, тим швидше досягне більшого успіху порівняно з ровесниками.
Людина успішна в тій діяльності, до виконання якої у неї є природні здібності. Чим більше здібною відчуває себе особистість, тим на більші досягнення вона націлена.
6) навчити учнів бачити свій успіх і радіти йому . « Дитина від природи тішиться, коли стається, щось добре, - і це треба максимально використовувати.» - вважає Блаженніший Любомир Гузар.
7) чітко формулювати успіх, мотивувати, організовувати зустрічі з успішними людьми , тому що « Дітей треба годувати ідеалами. Діти, молодь є ідеалістично налаштовані. І це треба максимально використовувати» (Любомир Гузар).
8)привчати до відповідальності. Успішні люди усвідомлюють, що тільки вони несуть відповідальність за своє життя і все, що в ньому відбувається.
9) формуйте стійку самооцінку. Такі люди спокійно ставляться до невдач, демонструють готовність продовжувати справу, забезпечувати високий результат, навіть коли долають значні труднощі.
10) успіх невід’ємно пов’язаний з наявністю мирного середовища та здоров’я.
Сучасна Україна потребує успішних людей , здатних далеко бачити і думати. Виховати таких людей – місія школи. "Учитель - це людина , яка предає знання, солідне знання. А тепер ніхто не думає про знання - намагаються лише передати інформацію...Тоді навіщо нам вчитель ? Якщо йдеться тільки про передачу інформації, то нехай учні вчаться через Інтернет - там більше інформації... Та Інтернет ніколи не зможе замінити вчителя - бо вчитель повиненн мати мудрість." (Блаженнійший Гузар)
Переглядів: 1153 | Додав: Віка | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar